Senna dla blondynek i nie tylko :)

24.8.16

Witajcie


Każda z nas marzy o pięknych, długich ,zdrowych włosach. Niestety ciągłe prostowanie,suszenie sprawiają ,że oddalamy się od tego celu. Jeżeli nie możecie pozwolić sobie na to ,żeby zrezygnować z tych czynności to należy sięgnąć po odpowiednie kosmetyki naturalne.Ostatnio odkryłam pewien kosmetyk,dzięki któremu stan moich włosów bardzo się poprawił.


Senna jest drzewem rosnącym na terenie min. Indii i Afryki.  Jest kolejną ważną, obok Shikakai, Brahmi, Amli, Eclipty i Reethy,  rośliną o właściwościach leczniczych i  wzmacniających włosy indyjskiej medycyny – Ayurvedy. 

Sennę możecie kupić w sklepie z kosmetykami naturalnymi Mazidła. Ja otrzymałam 50 g produktu o wartości 10,80 zł. Można zakupić nawet 500 g Mazidła senna .

Opis producenta: 

  Liście Senny tradycyjnie są używane do leczenia infekcji skóry i skóry głowy, zawierają bowiem związki (min. antrachinon), które działają przeciwgrzybiczo i przeciwbakteryjnie. Senna użyta w postaci odżywki do wszystkich rodzajów włosów sprawia, że włosy są błyszczące, silne i jedwabiste. Szczególnie polecana jest do włosów zniszczonych chemicznym farbowaniem i trwałą, naprawia bowiem uszkodzenia, wzmacnia je i dodaje objętości. Senna zawiera także żółty pigment - kwas chryzofanowy, który aktywuje się pod wpływem działania kwasów (np. sok z cytryny lub pomarańczy) i włosom blond (naturalnym i farbowanym) nadaje złocisto-miodowy odcień a włosy siwe farbuje na delikatny złotawy kolor. Senna nie działa natomiast tak jak chemiczne farby i nie rozjaśni ciemnego koloru włosów na blond.


Moje odczucia: 

Jak dla mnie senna jest genialna. W miesiąc poprawiła stan moich włosów i je lekko rozjaśniła.Pasma odzyskały połysk, są gładkie, nie puszą się już tak podczas deszczu i zwiększonej wilgotności powietrza.Co do ceny to jest rozsądna,ponieważ senna jest bardzo wydajna. Na jedną maseczkę zużywamy tylko łyżeczkę (dla grubszych włosów i długich łyżka powinna wystarczyć). Pojemniczek jest praktyczny i szczelny,senna się z niego nie wysypuje. Co do zapachu to jest taki nijaki ,ale zawsze można go zmodyfikować poprzez dodanie olejku eterycznego. Poniżej podam Wam mój przepis na maseczkę z senny.

For me senna is great.In month it to improve condition of my hair and slightly lighten. Hair regain shine, are smooth, isn't puffed as the rain and increased air humidity.Price is reasonable , because senna enough for a long time.On one mask you can use 1 teaspoon ( for a long and thick hair you can use 1 spoon). Container is practical and hermetic. Scent is neutral but you can use add essentias oils to improve scent.Below you can see my recipe to mask with senna.


Przepis na maseczkę z senny

Do sporządzenia maseczki z senny potrzebujemy:
- 1 łyżeczkę sproszkowanej senny  
-1 łyżeczkę soku z cytryny (może być więcej ,jeśli chcecie bardziej rozjaśnić włosy)
-hydrolat różany (dajecie tyle ile potrzeba,aby maseczka miała  konsystencję papki)
-olejek eteryczny opcjonalnie dla polepszenia zapachu

Do nabrania senny polecam łyżeczkę plastikową (przy metalu senna może tracić swoje właściwości podobnie jak glinka) . Wszystkie składniki wymieszajcie w małej miseczce , tak aby nie było grudek. Tak przygotowaną maseczkę należy nałożyć na umyte włosy od połowy ich długości aż do końcówek (jeśli zależy Wam na rozjaśnianiu tzw. "odrostów" to należy nałożyć ją zaraz przy głowie).Teraz trzeba nałożyć czepek i spłukać ją po godzinie.


Używaliście kiedyś senny lub innych naturalnych produktów do pielęgnacji włosów ? Podzielcie się nimi w komentarzach :)
Proszę o kliki w reklamy ,a w zamian za to poklikam Wam w linki :)
Co sądzicie o firmie Mazidła ?

Miłego dnia :)

Może Cię również zainteresować

130 komentarze

  1. Ciekawy , produkt , reklama kliknięta :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O nigdy jeszcze nie słyszałam o sennie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że usłyszałaś o niej u mnie na blogu :D

      Usuń
  3. Szczerze mówiąc nigdy nie słyszałam o sennie, może czas wypróbować? ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim włosom wystarczy tylko umycie, ale co będzie kiedyś nigdy nie wiadomo, a sam produkt fajnie się prezentuję. Pytałaś o obs, zacznij i daj znać :)

    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba już zacząć dobrze pielęgnować włosy ,aby w przyszłości ich stan się nie pogorszył.

      Usuń
  5. Nice post!
    I`m following ur blog with a great pleasure via GFC

    Please join me - http://sunnyeri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Bardzo interesujący :) Ma szereg cudownych właściwości pielęgnacyjnych :D

      Usuń
  7. Nigdy nie używałam czegoś takiego, ale naprawdę musi dobrze działać na włosy. Na dodatek nie jest to ogromny wydatek, a to się nie zdarza zbyt często, jeżeli chodzi o dobre produkty do włosów. Ale zawsze coś można znaleźć, z chęcią bym kiedyś wypróbowała :)
    Pozdrawiam!
    nastolatka-marzycielka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę warto zakupić ten produkt. W ofercie Mazideł jest jeszcze wiele nowych produktów do pielęgnacji włosów ,a właściwie półproduktów.

      Usuń
  8. Ja (niestety) nie dbam zbytnio o włosy - jestem tak leniwa :D Zazwyczaj tylko je myję i po jakimś czasie zaplatam w warkocz :)
    To mazidło mnie bardzo zainteresowało, trafia na listę "chcę wypróbować" :)

    pospolitaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze ,że chcesz wypróbować ten produkt,ponieważ trzeba dbać o włosy. Nawet jeśli teraz są zdrowe to za pewien czas mogą być w kiepskim stanie.

      Usuń
  9. Bardzo ciekawy post :)
    Pytałaś u mnie o obserwacje, ja już, teraz ty :)
    Anishia0144.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy produkt, chyba się na niego skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie słyszałam o tym produkcie, ale wydaje sie interesujący :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy produkt , nie słyszałam jeszcze o sennie.
    Pisałaś o wspólna obserwacje , obserwuję i liczę na rewanż :)
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie słyszałam o takim kosmetyku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na moim blogu dowiesz się jeszcze o wielu innych kosmetykach ,których nie znasz :)

      Usuń
  14. O tym cudzie jeszcze n ie słyszałam, ale pewnie by mi się spodobało :) Również obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. This is so inspiring! I love the post:)

    irenethayer.com

    OdpowiedzUsuń
  16. pierwsze słysze o czymś takim ;o

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam, ale ciekawy produkt! Miłego dnia! Pozdrawiam! :))

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe!

    Zapraszam do mnie! Zaobserwuj, jeśli Ci się spodoba! :)
    >> ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM <<



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawe, szkoda,że tak mało napisałaś o produkcie :(

      Usuń
  19. Ciekawy produkt choć raczej nie dla mnie bo nie do końca jestem pewna jak by działał na naturalnych ciemnych włosach a nie chciałabym aby się rozjaśniły ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla brunetek są specjalne produkty :)
      Senna rozjaśnia włosy tylko z dodatkiem cytryny :)

      Usuń
  20. Fajny produkt :)
    http://ruudegirls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz słyszę o tym produkcie. Ja za niedługo będę szła na keratynowe prostowanie włosów. Może później wypróbuję ten produkt. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie radziłabym stosowania tego produktu przy keratynowym prostowaniu.

      Usuń
  22. Ja na punkcie włosów mam obsesje ale o tym produkcie nie słyszałam :)
    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już się dowiedziałaś i możesz stosować ten doskonały produkt :)

      Usuń
  23. Obserwuję :)

    http://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. I am following you dear. Please follow me back dear.

    www.soslubadem.blogspot.com.tr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok , Whats a pity that you wrote nothing about senna :(

      Usuń
  25. firmę mazidła lubię ;) pierwszy raz czytam o takim czymś jak senna :D
    poklikałam we wszystko o co mnie prosiłaś! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo :D
      Ja też bardzo lubię tą firmę :D

      Usuń
  26. Bardzo ciekawa maseczka ;) Nigdy jej nie stosowałam ;)
    Poklikane ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. I follow you dear
    Follow back? http://ivafdiary.blogspot.ba/#_=_

    OdpowiedzUsuń
  28. Nigdy nie słyszałam o sennie, ale wygląda ciekawie
    Pytałaś o wspólną obserwację, ja już, pozdrawiam
    http://anne-cucito.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Thank you for your comment on my blog! ;oD

    I follow you on GFC and Google+, i hope you follow me back!

    Have a great weekend!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Nigdy nie spotkałam się z czymś takim, może kiedyś wypróbuję ;)
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  31. I follow you, hope you follow me back :)

    http://makyaj101.blogspot.com.tr/

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie słyszałam o tym produkcie, ale przyznam, że bardzo mnie zainteresował. Wydaje się jakby idealnie stworzony dla mnie :) Chętnie zobaczyłabym też jakieś fotki przed rozpoczęciem stosowania tego specyfiku :)
    Na pewno będę wpadać tu częściej! :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Jill

    OdpowiedzUsuń
  33. Hello dear,
    fantastic post!
    Thank you for your comment, I'm following you now (#174 "Aishe Raschid"). Please follow back!
    Hugs,
    LIANA LAURIE

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja nie korzystałam jeszcze z naturalnych produktów do pielęgnacji włosów, na moich półkach stoją tylko drogeryjne specyfiki, jednak w najbliżyszm czasie postaram się to zmienić. Ciekawy post, nie słyszałam jeszcze o sennie, reklamy poklikane. Zostawiam obserwację i zapraszam do siebie: http://milydzien.blogspot.com/. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Lepiej wykorzystywać naturalne produkty ,chyba że masz bardzo zniszczone włosy to polecam te profesjonalne :)

      Usuń
  35. Nie znam jeszcze tego produktu :)
    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To całe szczęście ,że do mnie trafiłaś i go poznałaś :)

      Usuń
  36. Thanks for such a detailed post!
    Would you like to follow each other? Let me know and I follow you back)
    verabelblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Obserwuję i kliknęłam w reklamę :D
    interesujący produkt ;)
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie miałam pojęcia co to takiego ta senna.

    OdpowiedzUsuń
  39. Wcześniej nie znałam tego produktu :) obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciekawy produkt, wcześniej o nim nie słyszłam :)

    Obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie dobrze ,że zaglądnęłaś na moją stronę :)

      Usuń
  41. pokliakne ;3 co do samej firmy uwazam, ze maja bardzo ciekawy asortyment ;3 sama czekam wlasnie na paczke od nich ;p
    moze wspolna obserwacja? ja juz <3
    pozdrawiam!

    za wszystko się odwdzięczam, odpowiadam na kazda obserwacje ;3JUST EMSi

    OdpowiedzUsuń
  42. Pierwszy raz słyszę o Sennie i jestem pod wrażeniem. Henne już kilka razy próbowałam, jednak moje włosy za nią nie przepadają. Ciekawe jak będzie z senną :) Poklikane ! :)

    http://wazkowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Senna bardzo dobrze sprawdza się na każdych włosach :D

      Usuń
  43. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  44. fajna ale jak lekko rozjaśnia to do moich czarnych farbowanych odpada...
    obserwuję ;-)
    zapraszam do mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli dodasz do niej soku z cytryny to wtedy rozjaśnia :)

      Usuń
  45. Wstyd się przyznać ale nigdy nic o niej nie słyszałam #blogerkaurodowa haha :D

    obserwuję :)
    TEYZZ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nowość na rynku ,więc miałaś do tego prawo :)

      Usuń
  46. Senna pierwszy raz obiła mi się o uszy, przypomina mi troszkę glinkę, aż muszę poczytać o niej więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Na Mazidłach często robię zakupy... włąściwie to mogłabym mieć ich cały asortyment w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Koniecznie muszę wypróbować! Bardzo mnie zachęciłaś do kupna tego produktu. Pozdrawiam i zapraszam:
    are-we-cool-enough.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo :)
      Zapraszam na stronę Mazideł :D

      Usuń
  49. Pierwszy raz się spotykam z tym produktem. Super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  50. Nie używałam nigdy tego, brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  51. Interesting post dear!
    Love your blog x
    Would you like to support each other by follow on GFC & G+?
    Please Let me know if you follow me and I’ll follow back asap!

    ⤜ My blog "Demilla". Welcome! ⤛

    OdpowiedzUsuń
  52. produkt wydaje się ciekawy :D Sama jestem blondynką, może kiedyś skorzystam ;)
    Pozdrawiam!
    https://loony-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  53. Szkoda, że nie dodałaś zdjeć porównawczych! Jestem szalenie ciekawa efektów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też żałuje ,ale nie miałam możliwości zrobić zdjęć przed stosowaniem.

      Usuń
  54. Super post, bardzo dużo w nim opisałaś produktu!:)
    Obserwuję i zapraszam do mnie
    onlymomcanjudge.blogspot.com
    :*

    OdpowiedzUsuń
  55. Great product, I would like to try it
    www.alessandrastyle.com

    OdpowiedzUsuń
  56. O proszę, nigdy nie słyszałam o tym, wydaje się warte przetestowania! ;)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  57. Z pewnością przydałby mi się ten kosmetyk. Rzadko kiedy znajduję coś dla moich włosów.
    Bardzo fajny blog i ciekawie opisany produkt, dlatego obserwuję. ;)
    Dopiero zaczynam, więc mam nadzieję, że wpadniesz i zostawisz coś po sobie. :)

    https://nasze-z-zycia-wziete.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że dzięki mnie dowiedziałyście się o tej nowości :)

      Usuń
  59. Jak dla mnie jest świetny i nie żałuje ,że go wybrałam :) N

    OdpowiedzUsuń
  60. Po raz pierwszy słyszę o sennie, bardzo fajny produkt :-)

    OdpowiedzUsuń
  61. Nigdy o tym nie słyszałam, no proszę super sprawa.

    http://psychologpopracy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. Pierwszy raz widzę takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  63. hmmm, nigdy o czyms takim nie slyszalam ;3 ciekawe, ciekawe, moze czas zlozyc zamowienie u nich na sklepie, jak tak polecasz ten produkt
    poklikane
    moze wspolna obserwacja? ja juz kochana ;3
    buziaczki!

    za wszystko się odwdzięczam, odpowiadam na kazda obserwacje ;3JUST EMSi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ,że chcesz złożyć zamówienie :)
      W niedługim czasie na blogu powinien pojawić się konkurs,a będzie w nim można wygrać kosmetyki od Mazideł :D

      Usuń
  64. Hej a jak zadziałała senna na twoch włosach. Moja siostra używała z tym że nakładała ją na całej długości i ma niefarbowane jasne włosy. Senna zachowała się jak farba. Włosy zrobiłu się żółte przy czym po miesiącu widać było odrosty jak po farbie... Nie odcina ci się kolor?? A może by tak zrezygnować z cytryny i wtedy nie zmieni koloru na żółty?

    OdpowiedzUsuń
  65. super post! Zapraszam do mnie! http://ascardisis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  66. zaciekawił mnie ten produkt, oki obserwuję :) www.s-y-l-w-i-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. swietny produkt, wczesniej nie mialam okazji o nim slyszec ;3
    moze wspolna obserwacja? ja juz i to z wielka checia <3

    odwdzięczam się za KAŻDĄ obserwację, zapraszam na nowy post! http://justemsi.blogspot.com/2016/09/dziwnow-is-good-taste-by-creme-de-la.html

    OdpowiedzUsuń