Jedyne takie masło kakaowe

25.1.16

Witajcie

Zastanawiałyście się kiedyś nad masłem kakaowym, jak się je wytwarza, do czego służy ? Jeśli nie to dzisiaj się nad tym zastanowimy :)

www.wikipedia.org
Masło kakaowe, tłuszcz kakaowy, olej kakaowy ( oleum cacao, oleum theobromatis, butyrum cacao) – jadalny, stały tłuszcz roślinny otrzymywany z nasion dojrzałych owoców kakaowca właściwego, stanowiący około 50% suchej masy nasion.
W celu uzyskania masła kakaowego ścina się dojrzałe owoce kakaowca i ziarna, po ich oczyszczeniu, poddaje się wytłaczaniu na ciepło. Pozostałość, tak zwany kruch kakaowy , wykorzystywany jest do produkcji proszku kakaowego.(www.wikipedia.org)

 Kiedyś polecałam Wam ziarna kakaowca do jedzenia ze względu na ich zbawienny wpływ na zdrowie. Tutaj znajdziecie ten wpis : klik

Produkt , który dzisiaj Wam przedstawię wybrałam sama dzięki uprzejmości firmy MAZIDŁA

Niestety na stronie sklepu nie ma opisu produktu.Tutaj możecie go zakupić : klik

Moje odczucia: 

Zacznijmy od zapachu. Powiem tak , jednym ten zapach się podoba , a inni nie mogą go wąchać . Czemu tak jest to nie wiem. Jak dla mnie zapach jest w miarę ładny (uwierzcie mi olej laurowy ma okropny zapach ,ale po kilku razach się przyzwyczaiłam do niego- o tym w kolejnym poście). Pachnie jak ziarna kakaowca co wskazuje,że nie ma w nim zbędnych dodatków,ani konserwantów.
Masło jest pokrojone na małe kawałki . Jedna cząstka wystarczy na posmarowanie całego ciała - jest bardzo wydajne. Przed użyciem masełka należy je podgrzać na grzejniku bądź w kąpieli wodnej.
Wielkim plusem jest to ,że świetnie nawilża skórę i bardzo szybko się wchłania w porównaniu z masłem kokosowym.


Skład:
  • Theobroma Cacao Seed Butter 
Masło należy przechowywać szczelnie zamknięte w temperaturze pokojowej. Możecie zakupić je w różnych wielkościach : 50 g , 100g, 250g , 500g.
Ja za 50 g dałam 10,71 zł więc TANIO!!

Co myślicie o tym masełku? Używacie jakiś innych naturalnych maseł?
Jeśli ten artykuł był dla Ciebie przydatny to prosze o komentarz.

Może Cię również zainteresować

1 komentarze