Dlaczego warto wybrać mleko kozie dla niemowlaka

14.4.21

 Hi


Dzisiaj będzie wpis o tematyce dziecięcej. Postaram się Wam wyjaśnić dlaczego warto sięgnąć po mleko kozie, a nie krowie dla niemowlaka. Chodzi oczywiście o mleko modyfikowane. 

Każda z Was wie, że mleko matki jest najlepsze dla malutkiego dziecka, lecz czasami nie możemy karmić piersią. Przyczyn jest dużo, czasami matka po prostu z wygody nie chce karmić piersią, a czasami bierze silne leki lub pokarm zanika. W moim przypadku było tak, że bardzo chciałam karmić piersią jak najdłużej, minimum do 8-9 miesiąca, lecz moje dziecko zdecydowało za mnie. Zakończyłam karmienie piersią po 5 miesiącu życia mojej córeczki. Potem szukałam odpowiedniego mleka modyfikowanego. Nie chciałam, żeby zawierało cukier, syrop glukozowo-fruktozowy czy olej palmowy. Wspólnie z mężem zdecydowaliśmy się na mm Bebilon. Mała z chęcią je piła, ale miała kolki i dużo płakała. Sięgnęliśmy wtedy po specjalne mm Comfort, lecz i to nie pomogło. W końcu trafiłam na Instagramie na mm kozie od Capricare . 




Dlaczego wybrałam mm kozie, a nie krowie?

Po pierwsze mleko kozie jest łatwiej strawne niż mleko kozie, więc nie powoduje kolek. Mleko kozie nie posiada też alergizującego białka, które jest zawarte w mleku krowim, więc możemy wyeliminować kolejny problem, który pojawia się u wielu maluszków, które przechodzą z mleka kobiecego na mm. W mleku kozim jest też więcej witamin i minerałów, więc mieszanka mleczna nie musi już być uzupełniana syntetycznymi witaminami, które jak wiadomo wchłaniaja się dużo gorzej niż witaminy w naturalnej formie.

Mleko kozie od Capricare powstaje z pełnotłustego mleka koziego w przeciwieństwie do innych mieszanek z mleka krowiego. Mleko musi zawierać tłuszcz, ponieważ bez niego nie wchłonęły by się bardzo ważne witaminy (A, D, E, K) oraz NNKW (niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe). Witaminy te odpowiadają za prawidłowy wzrost i rozwój całego organizmu, a kwasy tłuszczowe wspomagają rozwój móżgu. Niestety mleka modyfikowane są pozbawione tłuszczu zwierzęcego. Mleko kozie zawiera również 8 razy więcej prebiotyków niż mleko krowie, które dbaja o odpowiednią flore bakteryjna jelit. Noworodek potrzebuje probiotyków do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, a prebiotyki mu to umozliwiają . Prebiotyki to nic innego jak pokarm dla dobrych bakterii zasiedlających jelita.



Wybierając mleko modyfikowane kierowałam się też jego składem. Mleko to jest zrobione z pasteryzowanego, pełntłustego mleka koziego, zawiera mieszankę naturalnych olei (słonecznikowy, rzepakowy), nie zawiera oloeju palmowego. W jego składzie znajdziemy oloej rybi, który jest źródłem DHA, olej Mortierella - źródło kwasu arachidonowego (omega 6). Nie brakuje tu również minerałów takich jak sód, wapń, potas, cynk, miedź - cały skład macie na zdjęciu.


Moja Zuzia już się nie może doczekać swojej porcji mleka :D Od jakiegoś czasu nie chce pić mleka z butelki, ale dla mnie to nie problem. Dodaję jej mm do kaszki czy do płatków jaglanych.



1. Znacie Capricare?
2. Jakie mm podawałyście swoim dzieciom?
3. Jakbyście wcześniej słyszały o mleku kozim to byście je wybrały zamiast krowiego mm ?


Have a nice day 

Może Cię również zainteresować

65 komentarze

  1. Tego mleka nie miałam. Moja Kalinak musiała pić antykolkowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam pojęcia o istnieniu takiego mleka. I chyba nawet nie zastanawiałam się, czy podawać dziecku kozie mleko, ale teraz będę miała to na uwadze. Moje dziecko już jest wprawdzie starsze, ale podaje mu czasem modyfikowane z witaminami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w jakim wieku jest dziecko ?

      Usuń
    2. Jest takie mleko. Miałam okazję poznać osobę, która przez 13 lat nie piła krowiego mleka i do płatków nalewano jej te kozie. Dopiero w wieku 13 lat dowiedziała się o krowim mleku i gdy je spróbowała to nigdy nie wróciła do tego koziego komentując przy tym, że kozie strasznie śmierdzi itd. Taka moja ciekawostka.

      Usuń
  3. Pierwszy raz czytam o kozim mleku dla dziecka :)
    Interesujący wpis.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Cieszę się, że dowiedziałaś się czegoś nowego ?

      Usuń
  4. Moje dziecko miało alergie i musiałam podawać mu Nutramigen.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz słyszę o tym mleku/ Może mogłaś spróbować mleka kaoziego ?

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Przyszłym matkom też się przyda :)

      Usuń
    2. Jasne, jeśli tylko dana kobieta planuje dziecko to również się przyda :)

      Usuń
  6. Ja nie znoszę zapachu i smaku kozich produktów więc raczej nie zafundowałabym tego smaku dziecku 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko kozie świeże przez pierwsze 2 dni jest ok w smaku i zapachu, ale potem faktycznie zmienia swój smak, w tym mleku ten smak i zapach nie jest tak bardzo wyczówalny :)

      Usuń
  7. Nie podawaliśmy koziego, ale trochę słyszałam o jego zaletach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Po 10 mies też podawałam mleko kozie z polecania pediatry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świeże mleko kozie? Mi pediatra powiedział, że dopiero po roku, ale zaczęłam podawać rozcieńczone po 9 miesiącu.

      Usuń
  9. Warto wiedzieć. Nie wiedziałam, że jest mleko kozie dla niemowląt.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwszy raz słyszę o takim produkcie. Bardzo przydatny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz spotykam się z takim mlekiem, ale dobrze znać taki produkt na przyszłość :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Interesujące pokarze to mojej przyjaciółce która spodziewa się dziecka . Super ze się z tym dzielisz .

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tym mleku. Ciekawy wpis, przyda się na pewno wielu osobom. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ooo ideolo dla mnie ;) za 3 tygodnie poród więc robię rozeznanie w razie w ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe rozwiązanie, nawet nie wiedziałam, że istnieje kozie mleko dla malutkich dzieci. Co prawda dopiero bede rodzic w połowie listopada, ale super, że podzieliłaś się tym mlekiem na swoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Ja podaję swojej 9 miesięcznej córreczce mleko kozie rozcieńczone z wodą pół na pół z dodatkiem kaszki :)

      Usuń
  16. My musielismy stosowac przez dlugi czas mleko AR.W tej chwili wlasnie zastanawiam sie na jakie mleko tradycyjne przejsc, podpowiedzialas mi wysmienicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie mam dzieci, ale od wielu osób już słyszałam, że to mleko jest jednym z lepszych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że ludzie już coś wiedzą na temat mleka koziego dla dzieci :)

      Usuń
  18. Bardzo przydatne informacje, myślę, że przydadzą się nie jednej mamie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. Wzajemnie, szkoda, że nie wypowiedziałas się na temat wpisu lub produktu.

      Usuń
  20. Jaką masz uroczą córeczkę :)

    Nie wiedziałam, że mleko kozie ma tyle właściwości :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz słyszę o takim mleku podawanym maluszkowi. Dziękuje za ten przydatny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  22. I had no idea that you can give goat milk to babies. Thanks for this post! Your baby is adorable!
    xoxo
    Lovely
    www.mynameislovely.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Nawet nie słyszałam, że jest dla dzieci. Warto czasem poczytać blogi .

    OdpowiedzUsuń
  24. Polecę post mojej przyjaciółce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. nie znam ale moje dzieci juz wyrosly:)

    OdpowiedzUsuń
  26. o właśnie, my w sumie na razie lecimy z NANem ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczną masz córeczkę :)
    Wiele cennych informacji dla mam niemowlaków :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Moje dziecko piło lecznicze mleko. Dobrze wiedzieć, że kozie mleko ma tyle pozytywnych właściwości.

    OdpowiedzUsuń
  29. Słyszałam że to dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  30. Moja bratowa karmi kozim mlekiem położna jej poleciła

    OdpowiedzUsuń
  31. Ten system działa u moich dzieci od zawsze, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Szkoda, że wcześniej o tym nie wiedziałam. Ale może w przyszłości przyda się ta wiedza

    OdpowiedzUsuń
  33. My jesteśmy na Capri care1, nasz synek ma prawie 3 m-ce.ogolnie jestem bardzo zadowolona z tego mleka. Mały nie ma kolek czy też alergii jak to bywa po mleku modyfikowanym. Zastanawia mnie tylko jedno. Czy jest ono syte. Wg tabeli żywienia powinien zjadać 150l a ostatnio przed snem domaga się większej porcji mleka, ostatnio wypił 210ml!! Byłam w szoku i myślałam że się porzyga od takiej ilości ale spał spokojnie :) Druga kwestia to taka,że jak w nocy się nudzi i zje 90 czy 120ml to i tak wstaje na kolejne karmienie po 2.5 h. Nie wiem czy zbiegł jest taki glodomor czy po prostu to mleko się szybciej trawi niż inne i dziecko nie najada się aż tak nim jak innymi mieszankami. Z góry dzięki za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  34. I am read your full article you describe here why goat milk is more better than cow's milk. I am also a new blogger and using Camtasia coupon
    for discount. You can also use it.

    OdpowiedzUsuń
  35. Wybór mleka koziego dla niemowlaka może być doskonałą alternatywą dla tradycyjnego mleka krowiego. software offers Mleko kozie jest lżejsze i łatwiej przyswajalne dla delikatnego układu trawiennego maluszka.

    OdpowiedzUsuń
  36. Dzięki za podzielenie się tą hostorią!

    OdpowiedzUsuń
  37. Dzięki za podzielenie się tą historią!

    OdpowiedzUsuń