Puszące się włosy - jak sobie poradzić z tym problemem ?

24.5.17

Hi

Odkąd pamiętam mam problem z puszącymi się włosami. Zawsze chciałam mieć takie włosy jak te dziewczyny, które w deszczowy dzień, mają gładkie i proste włosy, bez odstających we wszystkie strony kosmyków. Nawet jak je wyprostowałam to po kilkunastu minutach moje włosy wyglądały jakbym dopiero co się obudziła. W dzisiejszym poście dowiecie się, dlaczego włosy się puszą i jak można sobie z tym problemem poradzić.


Dlaczego włosy się puszą ?

Odpowiedź jest dosyć prosta. Włosy się puszą, ponieważ są suche i zniszczone. Włosy suche i zniszczone są bardziej narażone na działanie czynników zewnętrznych (słońce, wilgoć, zanieczyszczenia powietrza) niż włosy zdrowe. Dzieję się tak, dlatego że włosy suche i zniszczone mają nieregularnie ułożone łuski i są porowate, a przez to mikroskopijne zanieczyszczenia i wilgoć łatwo w nie wnikają. Włosy gładkie mają regularne i zamknięte łuski i dzięki temu pozostają gładkie przez cały czas.

Jakie błędy popełniamy ?

Często jest tak ,że same doprowadzamy swoje włosy do złego stanu. Dzieję się tak przez codzienne mycie włosów, zabiegi chemiczne wykonywane przez niedoświadczonego fryzjera lub same w domu, zbyt częste farbowanie, stylizację na gorąco, nie nakładamy również kosmetyków termoochronnych przez suszeniem i prostowaniem włosów. Niestety szkodzi nam również dieta uboga w cynk, krzem, kwasy omega 3,6,9, biotynę, i inne ważne pierwiastki.

Co zrobić by włosy się nie puszyły ?

1. Nie myj włosów codziennie. Niektórym osobom może wydawać się to dziwne, ale codzienne mycie włosów szkodzi. Dzieję się tak, ponieważ zmywamy wydzielinę, która jest produkowana przez gruczoły w skórze głowy. Ma ona za zadanie nawilżyć włosy, ochronić je przed puszeniem. Jeśli zmywamy ją codziennie  to pozbawiamy włosy substancji ochronnej. Organizm dostaje sygnał do mózgu, że trzeba jej więcej wyprodukować i przez to wydaje nam się, że włosy nam się bardzo przetłuszczają.
2.Sięgaj szampony i odżywki o działaniu nawilżającym, wygładzającym oraz przeciw puszeniu się. Zawierają ceramidy oraz substancja nawilżające, które uzupełnią ubytki między włóknami włosa, dzięki czemu włosy będą gładkie, elastyczne oraz błyszczące.
3. Nie wycieraj włosów ręcznikiem
Zaraz po spłukaniu odżywki, odciśnij lekko włosy z nadmiaru wody, a następnie zawiń je w ręcznik. Odczekaj 10 minut, ściągnij ręcznik i pozwól włosom naturalnie wyschnąć.
4. Ogranicz suszarkę i prostownicę
Jeśli nie musisz suszyć włosów to po prostu tego nie rób. Gdy już musisz jej użyć, to jeszcze na wilgotne włosy nałóż preparat termoochronny i susz włosy lekkim nadmuchem z chłodnym powietrzem. Zawsze susz włosy od góry do doły, w ten sposób zamkniesz łuski włosa.
Co do prostownicy to również ogranicz ją do minimum, tylko na ważne okazje. Włosy zdrowe same się prostują, więc im rzadziej będziesz ją stosować tym Twoje włosy szybciej wrócą do zdrowia.
5. Zdrowo się odżywiaj
Pamiętaj, że odpowiednia dieta to połowa sukcesu. Mam kilka sposobów jak szybko uzupełnić niektóre pierwiastki. Wystarczy prze miesiąc pić herbatkę z pokrzywy i z bambusa, aby już po tygodniu zauważyć szybszy wzrost włosów. Należy jeść również awokado, jajka oraz ograniczyć słodycze i fast foody.

Jakich kosmetyków do włosów należy używać ?

Mogę Wam polecić trzy produkty, które sprawdziłam na własnych włosach. Przede wszystkim należy wybierać produkty nawilżające, wygładzające, nabłyszczające oraz przeciw puszeniu się i przeciw elektryzowaniu.


Szampon

Wypróbowałam wiele szamponów przeciw puszeniu się włosów, ale żaden z nich nie poradził sobie z tym problemem. Dopiero od kilku tygodni stosuję szampon Paul Mitchell Awapuhi Wild Ginger Mirror Smoth . Szampon ma ładny zapach i perłowy kolor. Wystarczy niewielka ilość, aby zaczął się pienić. Po szamponie włosy są gładkie, miękkie, oczyszczone i pięknie pachną. I co najważniejsze to już się nie puszą. Taki efekt możecie uzyskać już po 7-14 dniach, w zależności od stopnia zniszczenie włosów. Wiem ,że zawsze zachęcałam Was do używania naturalnych szamponów, ale jak ktoś ma problem to trzeba go najpierw rozwiązać, a potem można stosować inne szampony. Produkty naturalne działają trochę wolniej od produktów zawierających środki chemiczne. Naturalne kosmetyki stosuje się zazwyczaj do pielęgnacji włosów, a nie do neutralizacji problemu.


Odżywka

Odżywka jest bardzo ważna w pielęgnacji, ponieważ to właśnie ona działa na włosy. Są takie osoby, które nie stosują odżywki, bo nie mają czasu lub używają tych ekspresowych odżywek. Nie oszukujmy się, takie produkty nic nie zdziałają. Odżywka musi być na włosach minimum przez 5 minut. Jak dla mnie najlepszą odżywką do puszących się włosów jest odżywka Paul Mitchell Awapuhi Wild Ginger Mirror Smooth. Działa podobnie jak szampon, tylko zawiera dodatkowo kompleks KeraReflect oraz olej abisyński. Dzięki temu włosy są wygładzone, lekkie, pachnące. Zapobiega również puszeniu i elektryzowaniu włosów oraz ułatwia rozczesywanie.


Maska

Maska do włosów jest bardzo ważna w pielęgnacji naszych kosmyków. Zawiera ona dużo więcej składników odżywczych niż odżywka. Należy ją stosować najwyżej raz w tygodniu, aby nie obciążyć włosów. Mi bardzo pomogła maska do włosów blond Joico Blonde Life Brightening. Przed nałożeniem maski wystarczy umyć włosy, nie dajemy już odżywki.Trzymamy ją na włosach ok. 10 minut i spłukujemy letnią wodą przez 3 minuty- nie krócej! Taki zabieg sprawi, że nasze włosy nie będą obciążone. Maska idealnie nawilża i wygładza włosy oraz chroni je przed puszeniem się. Dzięki zawartości argininy, oleju Monoi, Tamanu oraz technologii Bio Advanced Peptide Complex uzupełnia ubytki włosów, naprawia uszkodzenia, zwiększa elastyczność włosów, wzmacnia je oraz nawilża. Maska ta zabezpiecza również włosy blond przed wypłukiwaniem koloru oraz chroni przed żółknięciem.


Moje włosy przed stosowaniem kosmetyków 


Moje włosy po dwóch tygodniach stosowania kosmetyków 



1. Macie problem z puszącymi się włosami ?
2.Jakich kosmetyków do włosów używacie, aby pozbyć się tego problemu ?
3. Co sądzicie o tych produktach ?


Have a nice day 

Może Cię również zainteresować

67 komentarze

  1. Oj nie zgadzam się, że przyczyną puszenia się włosów jest suchość i zniszczenie. To prawda, prostowałam regularnie przez prawie rok, ale było to 3 lata temu. Ścięłam sporo i teraz końcówki jak i włosy mam w coraz lepszym stanie, a moje włosy zawsze się puszyły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest jedna z przyczyn puszenia się włosów. Dużo zależy też od rodzaju porowatości włosów. Te wysokoporowate prawie zawsze będą się puszyły :(

      Usuń
  2. Ojejku puszące się włosy to mój problem odkąd pamiętam, co do włosów i codziennego mycia to się musze z tym zgodzić.
    Muszę kupić te produkty, bo widać, że różnica jest :)
    Pozdrawiam
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. przydatny post :) mi często włosy się puszą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że moje rady Ci się przydadzą :)

      Usuń
  4. Mimo że dbam o włosy intensywnie od kilku lat, to problem puszenia nadal mnie dotyczy- taka po prostu uroda moich włosów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może tak być. Niestety włosy na regenerację potrzebują nawet kilkunastu lat. Wszystko zależy od rodzaju włosów. Dlatego warto zapobiegać niż leczyć :)

      Usuń
  5. Moim włosom coś takiego przydałaby się :)


    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do zakupu tych produktów :)

      Usuń
  6. Z puszącymi nie mam większego problemu, ale za to często mam z elektryzowaniem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te produkty, które poleciałam to są bardzo dobre na Twoje problemy z włosami :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Też tak uważam :) Aż ciekawa jestem efektu po miesiącu :)

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie, iz dałaś porównanie. Moje włosy tez mają tendecję do puszenia się wiec na pewno rozejrzę się za poleconymi produktami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Produkty są warte polecenia i Cię nie zawiodą :)

      Usuń
  10. Ja także mam zniszczone końcówki, ale mocno je pielęgnuje ;) a tych produktów nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zniszczone końcówki to mały problem w porównaniu do puszeniu się włosów.

      Usuń
  11. Włosy rzadko mi się puszą, ale lepiej zapobiegać niż leczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Odpowiedzi
    1. To ciesz się ,że nie masz wiecznie spuszonych :D

      Usuń
  13. Fajne produkty! Efekt jest widoczny:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow.. rzeczywiście super efekty!

    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie mam tego problemu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, tylko pamiętaj, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć :)

      Usuń
  16. Wspaniały efekt uzyskałaś :)
    Ja nie mam problemu z puszącymi się włosami, mam niestety cienkie i proste/śliskie włosy. Choć czasami wolałabym żeby się puszyły - zawsze to jakiś efekt większej objętości :D

    www.evelinebison.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Efekt objętości co prawda jest , ale włosy wyglądają na zniszczone , niestety :(

      Usuń
  17. Kiedyś moje włosy bardzo się puszyły. Obecnie jest nieco lepiej, ale nadal zauważam ten problem.

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny, przydatny post! Muszę skorzystać z tych produktów, bo borykam się czesto z tym problemem :)


    Będzie mi bardzo miło, jeśli zajrzysz do mnie :) http://pluukasiewicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Te produkty są bardzo dobre, mają wiele zalet :)

      Usuń
  19. Trochę nie zgodzę się z tym żeby nie myć włosów codziennie, Ok jeśli ktoś nie ma problemów z przetłuszczaniem się skóry głowy to jasne może tego nie robić, ale wszystkie osoby które już nawet wieczorem czują że ich włosy potrzebują odświeżenia mają chodzić z tłustą głową? Tak naprawdę całym złem są szampony ktore wypchane są slsami silikonami innymi rzeczami ktore tak naprawdę zamiast pomagać naszym włosom tylko je uszkadzają. Dużą rolę odgrywa też nieznajomość swoich włosow często dziewczyny przeproteinowują swoje włosy bo proteiny są cudowne na suche wlosy, ale łączone w dawce szampon+odżywka mogą nawet powodować kruszenie się włosów no i oczywiście puszenie

    >> vanillia96.blogspot.com <<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej jest wtedy używać produktów, które nie mają SLS,SLES, silikonów, parabenów.
      Fryzjer chyba powinien określić dokładny stan naszych włosów i to co jest im potrzebne, prawda ?

      Usuń
  20. Mi puszą się włosy od zawsze i ciągle szukałam jak się tego pozbyć, włosów prawie nie susze suszarką i wcale nie używam prostownicy. Ostatnio ratunkiem dla nich jest Produkt Montibello Smart Touch 12 in 1 ;) ale chętnie przetestuję Twoje propozycje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety włosy regenerują się bardzo długo. Zaprzestałam używania suszarki, prostownicy oraz farbowania. Dbam o nie w ten sposób już 7 lat i dopiero teraz widzę lekki efekt.

      Usuń
  21. Moje się nie puszą, ale te kosmetyki wyglądają wystrzałowo! Zwłaszcza ta srebrna tubka.

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajne rady, na szczęście nie mam z tym problemu ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja mam bardzo duży problem z puszeniem się włosów... Po umyciu i wyschnięciu wyglądam jakby uderzył we mnie piorun :D stosuje różne szampony i odżywki nawilżające, ale nie widzę róznicy... Ostatnio wyczytałam, że dobre jest mycie włosów zimną wodą, ponieważ łuski włosa się wtedy domykają, ale to nic przyjemnego :D obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie chodzi tu o mycie włosów, ale o polanie ich zimną wodą juz po spłukaniu odżywki :)

      Usuń
  24. Hello,

    Thanks for visting my blog. I like yours and I follow you now. :-) By the way, interesting products. I didn't know them.

    Kisses from Spain

    Joanna
    http://cosmeticaaccion.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow zmiane wlosow widac od razu :D koniecznie musze przetestowac te kosmetyki :D Twoj blog bardzo mi sie spodobal i zostaje w obserwatorach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo :) Koniecznie wypróbuj te produkty :)

      Usuń
  26. Mi fryzjerka kazała myć tak często jak potrzebuje - na mój problem po niecałych 24 godzinach skóra głowy przy szamponach naturalnych nie daje rady.

    OdpowiedzUsuń
  27. też mam problem z puszącymi się włosami, o tym co pokazujesz jeszcze nie miałam okazji słyszeć, jednak widzę po efekatch, że warto byłoby zainwestować :)
    https://tysiatestuje.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  28. Puszące sie włosy to mój problem z którym wogóle nie mogę sobie poradzić mam nadzieje że jak będę stosować sie do twoich wskazówek to chodź trochę to ogranicze


    Mój blog.Zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również :) Mi pomogły te kosmetyki, więc Tobie też powinny pomóc :)

      Usuń
  29. Muszę koniecznie wypróbować. Moje włosy okropnie się puszą.

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam czas problem z puszącymi się włosami. Jestem ciekawa czy kosmetyk sprawdził by się także u mnie. Nie znam go, ale ma niesamowite opakowanie, no i pozytywną recenzje ;)
    Super efekt, tak samo jak włosy ^^

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję ,że Tobie również pomogą te kosmetyki :)

      Usuń
  31. Ciekawy wpis :)

    http://nikoleannj.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  32. Myślę, że typowo puszących się włosów, bynajmniej na zdjęciu, to nie masz ;) Są gorsze przypadki. Ale efekt widać. Pozdrawiam :)
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się, że są gorsze przypadki, ale moje włosy też potrzebują pomocy. Każda z nas chce mieć piękne włosy i zbliżone do ideału :)

      Usuń