Czy dla cery tłustej, mieszanej, problematycznej wskazane są produkty zawierające oleje w składzie

21.11.19

Hi

Dzisiaj opowiem Wam co nie co o produktach dla cery tłustej, mieszanej czy problematycznej. Wszystkie te typy skóry kojarzą się Wam zapewne z nadmiarem sebum na powierzchni skóry czy z zaskórnikami i słusznie. Posiadaczki takich typów skóry zapewne zadają sobie pytanie o to jak dbać o taką cerę. Czy skazane są tylko na produkty drogeryjne lub apteczne ? Czy mogą używać produktów naturalnych jak w ich składzie znajdują się tłuste oleje ? Otóż mogą stosować kosmetyki naturalne, które są przeznaczone dla tego typu cery.



Wbrew krążącym opiniom na temat kosmetyków zawierających w składzie olej  nie należy się ich bać. Wiele olejów bardzo korzystnie wpływa na cerę tłustą, mieszaną i problematyczną, Działają one regulująco na gruczoły łojowe i pomagają odblokować zatkane pory. Szczególnie należy sięgać
wtedy po oleje, które zawierają kwas linolowy, który jest naturalnym składnikiem łoju. Należą do nich : olej z tamanu, olej z nasion chia, olej z czarnuszki, olej jojoba, olej z pestek malin, olej arganowy, olej neem, olej z konopi, olej z pestek pietruszki.

W lecie przez jakiś czas miałam skórę mieszaną (tak, skóra może na jakiś czas zmienić swój typ pod wpływem różnych czynników, np: długotrwały stres, nieodpowiednia dieta, wysoka temperatura, niewłaściwa pielęgnacja, itp.) i pokażę Wam jakie kosmetyki mi wtedy pomogły. Stosowałam hydrolat may chang i krem do twarzy cytryna, pietruszka, bambus od From a friend.

Hydrolat aromatyczny z werbeny egzotycznej (may chang)

Opis produktu:
Hydrolat ten jest w 100 % wyprodukowany z owoców werbeny egzotycznej, która posiada unikalny zapach cytryny zmieszanej z trawą cytrynową. Werbena egzotyczna działa antybakteryjnie, przeciwzapalnie i przeciwgrzybiczo. Jest polecany szczególnie dla cery tłustej, trądzikowej, problematycznej. Dezynfekuje skórę, ściąga pory, matuje oraz ujędrnia skórę. Można stosować go zamiast toniku lub do przetłuszczającej się skóry głowy.
Produkt ten możecie kupić tutaj : hydrolat may chang


Moja opinia :
Hydrolat znajduje się z w szklanej buteleczce o pojemności 100 ml z atomizerem. Dla mnie to duży plus, że buteleczka jest szklana, ponieważ dbam o ekologię i staram się ograniczyć zużycie plastiku, a po drugie jak już skończę hydrolat to z pewnością znajdę inne zastosowanie dla tej buteleczki. Atomizer niestety nie dawał uczucia delikatnej mgiełki tylko pryskał lekko wodą co troszkę utrudnia rozprowadzenie go idealnie na całej twarzy. Na to też jest sposób, można nasączyć płatek kosmetyczny hydrolatem i delikatnie przetrzeć nim buzię. Hydrolat delikatnie pachnie cytrusami. Nie jest to zwykły zapach cytryny lecz jakby mieszanka cytryny i trawy cytrynowej, bardzo ładny zapach. Kolejny plus za skład, czyli hydrolat składa się w 100% z owoców werbeny egzotycznej. Hydrolat stosowałam głównie na skórę twarzy i dekoltu zamiast toniku. Na policzkach troszkę zaróżowił mi skórę, ale być może dlatego, że mam tam skórę wrażliwą i naczynkową. Za to na czole, nosie, brodzie i dekolcie spisał się świetnie. Zdecydowanie rzadziej pojawiały mi się na buzi pryszcze czy drobne krostki, a pory skórne były zwężone.

Krem do twarzy cytryna, pietruszka & bambus

Opis produktu :
Krem ten przeznaczony jest dla cery mieszanej, przetłuszczającej się lub problematycznej. Posiada naturalny skład, w którym znajdują się specjalnie dobrane hydrolaty (may chang i z bambusa, natki pietruszki), oleje (z pestek cytryny, z nasion pietruszki, incha inchi, Yangu, z nasion słonecznika). W składzie znajduje się krystalicznie czysta woda z norweskiego lodowca, naturalne ekstrakty roślinne (ferment z bambusa, ekstrakt z czarnej wierzby, ekstrakt z aloesu, ekstrakt z nagietka, ekstrakt z bambusa) oraz naturalne substancje nawilżające. Kupić go możecie tutaj : krem do twarzy cytryna, pietruszka, bambus


Moja opinia :
Kremik znajduje się w eleganckim słoiczku o pojemności 30 ml. Bardzo wygodnie się on trzyma w dłoni, a zakrętka może nam posłużyć za lusterko - bardzo fajny patent :) Na etykiecie jest opisany skład, więc można się od razu zorientować czy krem jest wart zakupu.
Po otwarciu słoiczka czuć piękny, orzeźwiający zapach. Można wyczuć may chang i cytrynę. Dla mnie jest to piękny i dodający energii zapach. Kolor kremu jest żółty, a konsystencja lekka, kremowa.
Krem stosowałam rano i wieczorem na oczyszczoną skórę twarzy i dekoltu. Wystarczyła niewielka ilość kremu, aby "nakarmić" skórę. Krem szybko się wchłania, nie zostawia tłustego filmu na skórze, więc z powodzeniem można stosować go pod makijaż. Po tygodniu stosowania kremu zmniejszyła się ilość pryszczy, zaskórników czy drobnych krostek. W przypadku cery wrażliwej pamiętajcie, żeby przed stosowaniem kremu zrobić test uczuleniowy, ponieważ może pojawić się zaczerwienienie (tak jak było na moich policzkach).



1. Jakich kosmetyków używacie do pielęgnacji swojej cery ? Wolicie naturalne, te z drogerii czy z apteki?
2.Znacie From a friend?
3. Używałyście już tych produktów?

Have a nice day 

Może Cię również zainteresować

51 komentarze

  1. Super, że takowy post powstał. Mam cerę mieszaną, a co za tym idzie liczne problemy z tzw. strefą "T". O tych produktach o których piszesz pierwsze słyszę :) Do pielęgnacji swojej buzi staram się wybierać tylko naturalne kosmetyki :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) To dobrze, że wybierasz naturalne kosmetyki :)

      Usuń
  2. Ja uważam, że naturalne kosmetyki są najlepsze. A na pewno do mojej skóry.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że jeszcze nie słyszałam o tej marce. Bardzo lubię hydrolaty, doskonale się u mnie sprawdzają. Co do kremów, to myślę, że 30+ powinno się używać już tylko tych z wyższej półki i najlepiej oczywiście z naturalnym składem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja mieszana cera z widocznymi porami, nie znosi olejow, wiec w gre wchodza kosmetyki na bazie wody :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię jedne i drugie kosmetyki, o ile działają i nie czynią podrażnień :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubie oleje w kosmetykach. Ostatnio bardzo polubiłam kosmetyki naturalne

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam mieszaną i długo zajęło mi znalezienie idealnej pielęgnacji ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam suchą, używam naturalnych kremów, na razie się sprawdzaja

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja skóra bardzo podatna jest na podrażnienia, udało mi się dobrać jeden krem i póki co trzymam się jego

    OdpowiedzUsuń
  10. Olej jojoba jest idealny do mieszanej cery - pięknie odżywia skórę i reguluje wydzielanie sebum ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią zapoznam się bliżej z tym produktem:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nie stosowałam ale chętnie wypróbuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Do twarzy coraz częściej sięgam po naturalne produkty, jednak tej firmy jeszcze nie miałam okazji wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  14. JA tam nie znam się na kosmetykach... nie używam.. tylko takie podstawowe do pielęgnacji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kosmetyki warto dobrać do typu swojej skóry. Jeśli się nie znasz na kosmetykach to dobrym pomysłem jest pójście do kosmetyczki na analize skóry i wtedy ona coś zaproponuje :)

      Usuń
  15. Moja cera ostatnio nawet dobrze się ma, ale na te produkty zwrócę na pewno uwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki Twojej notce wiem już na co patrzeć jak będę kupować kosmetyk osobie o takiej cerze . Ja natomiast mam sucha wiec na sobie nie sprawdzę .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mój post był dla Ciebie przydatny :) Na moim blogu tez polecałam kosmetyki dla skóry suchej :)

      Usuń
  17. Nie znam, ale to zdecydowanie coś, czego potrzebuję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten krem mnie zachęcił. Dzięki za ten post. Wiem teraz, jak lepiej dbać o skórę twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post Ci się przydał :) Kremik jest cudny :D

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. O cieszę się, że jest kolejna fanka tego kremiku :)

      Usuń
  20. Krem bardzo treściwy, lubię takie :D

    OdpowiedzUsuń
  21. NIe słyszałam nigdy o tym . Fajnie że tu trafiłam

    OdpowiedzUsuń
  22. Od kiedy mialam problem z trądzikiem praktycznie całkowicie przerzuciłam się na kosmetyki naturalne. Muszę powiedzieć, że tej marki nie znam ale hydrolat bardzo mnie zaciekawił :) oleje w pielęgnacji są super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że nie boisz się stosować olejów w pielęgnacji tego typu cery :)

      Usuń
  23. Przy tego typu cerze świetnie sprawdzą się preparaty na bazie witaminy C. Ma ona pozytywyny wpływ na naszą urode, jak i zdrowie. Dlatego polecam sprawdzić stronę https://remedios-para-la-celulitis.xyz/vitamina-c-acido-ascorbico-propiedades-para-que-la-necesitamos/ gdzie znajdziesz wyczerpujący artykuł na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo ciekawe wskazówki dotyczące cery tłustej i jej pielęgnacji znajdziesz tutaj https://magazyn.ceneo.pl/artykuly/kosmetyczne-hity-dla-cery-tlustej. Ja mam cerę tłustą o czym dowiedziałam się niedawno. Przez cały czas byłam przekonana, że mam cerę mieszaną.

    OdpowiedzUsuń